Ha már van egy működő webáruházunk és valamekkora forgalom is, akkor még mindig előfordulhat, hogy nem vásárolnak benne vagy a forgalomhoz képest kevés a vásárlások száma. Ahhoz, hogy növeljük az eladások számát elég sokféle trükk, eszköz, konverzió optimalizálás lehetőség létezik amelyeket alább 8 pontban összeszedtünk:
Növeljük a bizalmat
Az üzemeltetőről elérhető információkat érdemes jól látható helyre tenni és azt megfelelően kitölteni. Aztán ilyen bizalom növelő eszközök lehetnek: az igényes megjelenés, a garanciális ügyintézés feltüntetése, esetleg egy fotó az irodáról vagy a fizikai boltról. Mindezek közül némelyik nem csak bizalom építés miatt fontos, hanem a hatóságok is megkövetelik lásd.
A ügyfélszolgálat legyen segítőkész és gyors
Legyen jól látható helyen a telefonunk és email címünk, hogy az esetleges felmerülő kérdéseket megtudjuk válaszolni a vevőknek. Természetesen minden vállalkozó szeretné, ha automatán működne a webshop és nem kéne az ügyfelek kérdéseivel törődni vagy külön ügyfélszolgálatot fenntartani, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy minél nagyobb egy webshop forgalma annál több az ügyfélszolgálathoz beérkező kérdés, amiket illik a lehető legrövidebb időn belül megválaszolni. Egy jól összeállított gyakori kérdések rovattal jelentősen csökkenthető az ügyfélszolgálat terhelése és valamelyest a bizalmat is erősíti.
Adjunk meg minél több termék információt és használjunk képeket
Ha tehetjük akkor a termékek adatlapját töltsük ki minél részletesebben. Továbbá adjunk hozzá jó minőségű képeket vagy akár videókat. A lényeg az, hogy a vásárló a lehető legtöbb dolgot megtudja az adott termékről és ne menjen el az oldalról további információkat szerezni, mert akkor megeshet, hogy egy versenytárs webáruházában fog landolni.
Ellenőrizzük a webshop használhatóságát
Próbáljuk ki több böngészőben (Firefox, Chrome, Explorer) , hogy megfelelően működik-e és ugyanúgy jelenik meg a webáruházunk, ahogy annak kéne. Továbbá teszteljük a funkciókat is különböző felbontáson és böngészőkben. Legtöbbször a vásárlási folyamatnál szoktak olyan hibák adódni amelyek miatt elmarad a vásárlás. Habár ez a webfejlesztők dolga lenne, de néha még legjobbak is hibázhatnak, így nem árt ha a webáruház tulajdonosa is csinál néhány tesztet a saját webáruházán.
Azt is nézzük meg mennyire gyors a webshop betöltődése . Nincs annál idegesítőbb mikor egy weboldal lassan töltődik be. És bizony a legtöbb vásárló nem igazán türelmes, hanem már megy is tovább. Ráadásul sokszor csak akkor lassul be a webshop, ha egyszerre sokan nézik és ez pont elég arra, hogy vásárlókat veszítsünk. Nem beszélve arról, hogy pont akkor lassul be mikor a legtöbbet költjük hirdetésre.
Fotó: seo-expert.hu